Paula Pérez i de Lanuza (paulapé)

Nom (o pseudònim): Paula Pérez i de Lanuza (paulapé)

paulaperezidelanuza@gmail.comhttp://paulape.cat

Títol i autor del llibre : Fahrenheit 451, de Ray Bradbury

Fragment il·lustrat: El fragment que he escollit no és l’inici del llibre, però em sembla més rellevant.

Els llibres només eren un dels receptacles en què emmagatzemàvem tot de coses que temíem oblidar. No hi ha res de màgic, en ells. La màgia només és en el que diuen, en com enfilaven per a nosaltres els diferents pedaços de l’univers en una sola peça

L’ENTREVISTA:

Per què vares escollir aquest llibre per a la teua il·lustració i aquest passatge en particular?

Es tracta d’un text absolutament suggeridor i que segueix estant molt vigent.

Has tingut clara la imatge des d’un principi o ha estat un procés de definició, de concreció, de la imatge final?

La il·lustració es va anar dibuixant en la meua ment al llarg de la lectura del text, però el moment clau vingué de la mà d’una preciosa imatge, una flor de foc, que descriu l’autor cap al final del llibre.

De quins elements essencials has partit, què és el que tenies clar que havia d’aparèixer, quin és el centre de la il·lustració, en definitiva?

El foc era l’element principal, així com els llibres. De totes maneres, la inclusió dels llibres fou posterior als primers esbossos, on només apareixia el protagonista (i d’altres personatges) fugint de les flames.

Explica’ns com has anat elaborant la il·lustració. Has fet un o diversos esbossos?

Normalment faig diversos esbossos en menut, en una mateixa pàgina, amb tots els elements que considere importants i finalment faig una síntesi dels més interessants.

Has afegit o eliminant elements a mesura que anaves definint la composició? Creus que ha estat un encert? Per què?

Com he dit abans, els llibres van aparèixer en la composició ja quasi al final de procés. D’entrada, volia que la imatge fóra rotunda i no vaig voler-hi incloure massa elements. Tanmateix, pense que la il·lustració ha acabat resultant més descriptiva i poètica gràcies a la columna de llibres sobre la qual s’està el protagonista, contemplant les flames amenaçadores.

Com definiries el teu dibuix en relació al relat que has il.lustrat?

He concebut la il·lustració com una portada. La meua intenció ha sigut copsar, d’alguna manera, l’essència del text en una sola imatge.

Quina tècnica has utilitzat? És la que fas servir habitualment? Utilitzes d’altres?

He fet el dibuix a mà i després l’he vectoritzat i treballat digitalment. Normalment treballe amb tècniques analògiques (tinta, aquarel·la, collage…), però el mitjà digital (que utilitze de tant en tant) em permet treballar més ràpidament.

L’edició original del relat que has triat, té dibuixos? (làmines, gravats, etc.). T’has inspirat en ells?

L’edició de la novel·la no té il·lustracions, només una foto en la portada, però he procurat evitar tot contacte amb material visual creat prèviament en relació amb el text (altre edicions, la pel·lícula de Truffaut…) per deixar-me —

Anuncios

Acerca de aventuradepapel

APIV - Associació Professional d'Il·lustradors de València
Esta entrada fue publicada en il·lustració, ilustración y etiquetada , , , , , , , , , , , , , , . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Paula Pérez i de Lanuza (paulapé)

  1. paulapé dijo:

    … envair només per les paraules de l’autor.”

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s